søndag 6. mars 2011

To kjappe bokmerker


I vinterferien har jeg hatt besøk av min kjære mamma, som glemte en bok her da hun reiste hjem igjen. Boken ble selvfølgelig etterlyst, og jeg lovet å sende den til henne i posten - og tenkte det hadde vært hyggelig å legge til et par bokmerker hun kan bruke..

Fordi hun ønsket seg boken tilbake snarest mulig, ble bokmerkene laget i en liten hast - men du trenger igrunn ikke å stæsje på så mye når det gjelder bokmerker - de skal helst ikke være alt for klumpete (i verste fall lager det jo merker i boksidene). Jeg liker å bruke søm på bokmerkene, og ikke minst å bruke restepapir til å lage de med.

Til disse har jeg rett og slett bare kuttet 6x2" striper av (mossgrønn) kartong, kuttet til noen mindre biter mønsterark (3ndypapir), pyntet de litt med tags (Pink Paislee), mini-doilies, die-cuts (resteark fra både 3ndypapir og Crate Paper) og rub-ons (Crate Paper) og så bare lagt til litt søm rundt og for å feste og sånn.

Baksiden er kledd med mønsterark igjen, for å skjule sømmen bak - men de glemte jeg å ta bilde av. Lagde ikke så fryktelig spennende baksider heller, da :)

Jeg må straks lage noen flere til meg selv og, for til tross for at jeg stadig lager meg noen nå og da hjelper det så alt for lite når en holder på med så mange bøker samtidig at alt bare forsvinner, liksom :p

Ha en fortsatt god søndag! :)

-Ania

Ingen kommentarer: