mandag 9. november 2009

Brettekort






Jeg er ingen ingen kortkunstner. Jeg beundrer alle som lager flotte, stemplede kort med mange teknikker og bittesmå perfekte detaljer. Kan studere diss kortene i evigheter! Men selv om jeg synes det er så vakkert, så er det ikke helt for meg. Og det har rett og slett med tålmodghet å gjøre ;) Så da blir jeg glad når jeg finner kort som dette, kort med bretteteknikker som (for meg) ser avanserte ut, men som i virkeligheten er superraske å lage!



Jeg skal prøve å vise hvordan det gjøres:

1. Du trenger et ark i lettersize (8,5 x 11 inch). Jeg har et 12 x 12 ark som jeg kutter til riktig størrelse.



2. Brett arket slik at du får en brett i midten, på langs.



3. Brett arket igjen, som vist på bildet.



4. Skjær inn mot midten av arket (mot den loddrette bretten), langs den vannrette bretten på venstre side
















































5. Brett opp det nedre, høyre hjørnet så det møter den loddrette bretten. Brett så en brett øverst fra venstre.




























7. Brett det løse rektangelet på venstre side over det høyre rektangelet.




























8. Brett det nederste, venstre rektangelet på undersiden av rektangelet på høyre side.





























9. Brett det underste hjørnet over bretten du har fra før på rektangelet over.





























10. Brett hele den underste delen opp over den øverste delen av kortet, og teip fast langs sidene.































Nå har du et brettekort med to lommer som du kan pynte etter smak og behag. I de to lommene kan du for eksempel putte tags med en hilsen på, gavekort eller billetter. Som pynt på mine brettekort har jeg brukt bånd, charms og motiver jag har klippet ut fra andre mønsterark.





































































Lene

5 kommentarer:

Kathrine sa...

Så stilig brettekort! Jeg fikk også lyst å prøve!

MN sa...

Kjempeflott kort!
Skal prøve meg på et sånt....

Carrin sa...

Nydelig!! :)

gudrun sa...

WOW! Dette er jo bare SÅ kult!!
Gleder meg til å prøve denne brettinga :) :)

Iselind sa...

Veldig flott kort. dette fikk jeg lyst å prøve:)