søndag 29. november 2009

Straks kalendertid!

Nå er det straks tid for nedtelling og kribling i magen til store og små! Her i huset har valget i år falt på en enkel søtnoshemmelighet på hverdagene og skattekart med større gaver i helgene. For å kunne lage skattekartene underveis har jeg lagd små kommoder til helgedagene, samt lillejulaften og julaften. Da er det bare å smette oppi kartet dagen før når jeg har tenkt ut en spennende rute eller morsom gåte. Pakkene og kommodene er knyttet til to lange snorer som jeg har festet sammen i en dekorert papplate. Enkel løsning og veldig visuell ettersom det forsvinner en og en pakke hver dag.

Vi har to unger, men på alle lørdagene er det fire skuffer. Jeg har nemlig annonsert den geniale ideen om at vi voksne også kan få gåter og kart som leder til gaver på de dagene. Jeg elsker nemlig julekalendere og overraskelser, men har innsett at NC ikke kommer til å lage til meg. - Men denne mindre brysomme varianten ville han være med på. Så da er det bare å glede seg for mor også!

Jeg har laget en LO om min barnslige holdning til jul og julekalender. Lene utfordret meg til å bruke ark fra sommer- og julekolleksjonen sammen, og det har jeg gjort her! Jeg liker de friske sommerfargene sammen med de mer julete tonene. Treet er et origamitre som er litt vel sammenklemt i scanneren ;)

Til sist et glimt av en julekalender jeg og noen venninner har laget til en god venn av oss. ”Julefryd til frk Fryd” var hilsenen. Jeg har malt en kleshenger og festet på alterede bokstaver. Jeg tror hun ble glad!

2 kommentarer:

Aquarell sa...

Kjempeflott og smart kalendre! Og som sagt herlig LO! Det treet var så flott, tror jeg må lære meg å lage slike.:D

gudrun sa...

Å, så masse flott du har lagd, Kathrine!!
Den adventkalenderen skulle jeg gjerne hatt ;)