lørdag 11. desember 2010

Eske med serviettringer.

Jeg har en liten plan om å pynte spisebordet til jul med pynt laget med "hilsen gudrun" julearkene.
Julaften skal tilbringes hjemme med alle besteforeldre til bords :)
Så første steget på veien er disse serviettringene :D
Det ble mange bilder denne gangen, men håper dere holder ut.

 Så hva med en detaljert titt?!
Jeg starter med esken:

Jeg har brukt arkene: Julie, Felicia og nisser fra Nicolas på hele prosjektet.
Så åpner jeg esken...
...som rommer 8 stk serviettringer.

Før jeg går videre sniker jeg inn et bilde av innsiden på lokket:
Ikke så veldig spennende, men innsidene er også kledd med mønsterark.
Det hjelper litt med å stive av esken da den er laget med 200gr akvarellpapir.

8 stk serviettringer:
Se så mange glade nisser!! :0)


 
Som dere kanskje ser så har jeg sydd litt sikksakk søm mot kantene.
Kantene er litt rufset, svertet med Vintage Photo og Walnut Stain og fått litt glitterlim.

Så må jeg jo teste med servietter....
...som jeg ikke så god på, hihi.
Her har jeg brukt en stoffserviett av bomull.
Tror jeg må se etter flere måter å bruke serviettringene på.
Her har jeg brukt 2 stk papirservietter.
Forsøkte denne varianten med stoffserviett uten særlig hell.

Ringene er laget av 300gr akvarellpapir og diameteren tilsvarer en tom dorull.
Bredden er ca 3,2cm

For å lage esken og lokket benyttet jeg Randi sin mal som utgangspunkt.
Her er et bilde med mine mål.
Til lokket øker man med 0,5cm på lengden (til 14,5) og bredden(10,5)
Høyden på mitt lokk er 2,5cm
Her må man prøve seg frem og gjøre det som passer.

---The End---

Ønsker dere alle en riktig hyggelig førjulstid!!

Klemmer, Wenche :0)

3 kommentarer:

Maya sa...

Guriland, noe så utrolig vakkert, Wenche!!!
Skal jeg huske på til nyttårs-festen ;)
Takk for inspirasjon, snuppa :)
Klem fra Maya

Inger-g sa...

Wow - utrolig flott! Så kreativ du er!

Sissel Anita sa...

nydelige serviettringer!